Items where Subject is "400 Lenguas > 420 Inglés e inglés antiguo > 421.54 Pronunciación"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Autores/Creadores | Item Type
Jump to: A | B | C | D | G | H | J | L | M | O | P | R | S | V | Z
Number of items at this level: 31.

A

Aguirre, Lenar Fabricio and Betanco, Bryan Enrique and Caballero, Stephanie Aileen (2022) Using tv series to improve second - graders listening comprehensión. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Alaniz Talavera, Jader Leonel (2022) Theatre as dadactic strategy to improve reading in 7 grade EFL Studentes at ciscum institute during the second semester 2021. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

B

Bellorin Torrez, Mario Yorhandy and Rivera Diaz, Luis Alberto (2023) El valor de las actividades auditivas implementadas por el profesor de inglés para mejorar la comprensión auditiva. Artículo de Discusión. UNAN-Managua, FAREM-Estelí, Nicaragua, Estelí, Nicaragua.

C

Cantillano Altamirano., Ada Giselle and Garcia Urbina., Allisson Dayana (2021) Desarrollar vocabulario y pronunciación en inglés como lengua extranjera de primer grado estudiantes a través de juegos de habla breve. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Castro Zelaya, María Alicia and Urròz Alvarado, Harvin Joel and Morales Morales, Norvin Emmanuel (2021) Factors that affect the development of the speaking skill in the students of eleventh grade “E”, at Miguel de Cervantes Public Institute-Managua during the second semester of 2020. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua.

Centeno Centeno, Margarita del Socorro and Rivera Rugama, Marling Del Carmen and Sierra Herrera, Lanier Roberto (2021) La narración como estrategia pedagógica para enseñar vocabulario en inglés a Niños. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Cárcamo Villarreyna, Mareyling Tamara and Centeno Valdivia, Karla Patricia (2022) The Use of Audiovisual Materials to Develop Oral Proficiency in the English Language. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

D

Dávila Dávila, Marling Arelys and Toruño Pineda, Katherine María and Dávila Cruz, Julio César (2022) Effectiveness of teachers corrective feedback in improving students learning during task based on speaking activities // Efectividad de la etroalimentación correctiva de los maestros para mejorar el aprendizaje de los estudiantes durante la tarea basada en actividades de habla. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Dávila González, Osmani Josué and Barrera Ovando, Mariangel (2023) El Valor de la Participación en la Comunicación Oral en la Clase de Idioma Inglés. Artículo de Discusión. Centro Universitario Regional de Estelí, Estelí, Nicaragua.

G

García Irigoyen, Urania Rebeca and Castellón Rivera, Irene del Carmen and Jarquín Pineda, Josseling María (2019) The effects of Nicaraguan Spanish Phonemes on the acquisition of English Phonemes. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Managua.

Gutiérrez Zelaya., Leydi Carolina and Pérez Rodríguez., Ali José and Peralta Talavera., Sobeyda Lisseth (2021) Adaptación de juegos tradicionales nicaragüenses para el aprendizaje de vocabulario y pronunciación en 8th estudiantes de grado EFL. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Gómez Hernández, Dionmer Iván and Centeno, Jakson Otoniel and Betanco Espinoza, Josué Alexander (2022) The use of storybooks to enhance the reading of comprehension ability in the English Languaje. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

H

Hernández Mercado, Ruth Esther and López Loáisiga, Meyling del Socorro (2023) Ludic activities to improve the pronunciation of English emphasizing the stress within complete sentences in the students of 8th grade B of the morning shift at San Juan Bautista High School. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua.

Herrera Godoy, Judith Adalgitce and Rodriguez Lopez, Judith Bernavelia and Arostegui Irias, Norman Ulises (2019) he efects of cooperative learning strategies to develop fluency in 9th grade students at Guillermo Cano National institute in the first school term, 2019. Diploma thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua. Artículo de Discusión. UNAN-FAREM^cEstelí, Nicaragua.

Herrera Godoy, Judith Adalgitce, and Rodriguez Lopez, Judith Bernavelia and Arostegui Irias, Norman Ulises (2019) The efects of cooperative learning strategies to develop fluency in 9th grade students at Guillermo Cano National institute in the first school term, 2019. Diploma thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Hodgson Hodgson, Francisco (2018) Análisis de la efectividad de las estrategias metacognitivas en el desarrollo de las competencias lingüísticas orientadas a la lectura rápida y a la identificación y comprensión de la idea principal en un texto con estudiantes de inglés. Revista Torreón Universitario, 6 (17). pp. 53-60. ISSN 2313-7215

J

Jarquín López, Leonardo Fabio and Kauffman González, Yader Alexander (2022) Analysis of strategies to overcome English vowel sounds pronunciation difficulties in the 10th grade B, students at Republica de Austria Institute, during second semester 2015. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua.

L

López Sandino, José Miguel and López Altamirano, Jackeline Aurora and Montenegro Algaba, Pentalpha Annaphel (2022) TEACHING STRATEGIES AIMED AT IMPROVING EFL STUDENTS PRONUNCIATION OF THE / & / ENGLISH SOUND. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua.

M

Martínez Espinoza, Carla Vanessa and Lumbi Sandoval, Dara Mileydi (2013) Effectiveness of children’s songs as a pedagogical tool to develop the listening and speaking skills on first-grade students at Germán Pomaresschool in San Sebastián de Yali municipality during the second semester 2020. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Martínez Hernández, Georgina and Borge Maltez, María del Socorro and Mendoza, Carmen María (2023) Improving EFL learnersُ pronunciation using YouTube videos in 7th grade at Doctor Carlos Vega Bolaños high school-Masaya, second semester 2023. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Murillo Alaniz, Sugey del Carmen and González Espinoza, Luis Amado (2020) Uso de videoclips como recurso multimedia para enseñar vocabulario en inglés. Artículo de Discusión. FAREM-Estelí, Estelí, Nicaragua.

Murillo Alaniz, Sugey del Carmen and González Espinoza, Luis Amado (2020) Uso de videoclips como recurso multimedia para enseñar vocabulario en inglés. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

O

Ortiz Abud, Kennya (2023) El desarrollo de la competencia oral en la enseñanza-aprendizaje el inglés como lengua extranjera, a través del uso de las tecnologías de la información y comunicación. Doctoral thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

P

Peña López, Ronier Eliézer (2020) Aprendizaje colaborativo como estrategia didáctica para promover la práctica oral del inglés en horarios extra-escolar usando Google Hangouts. Revista Torreón Universitario, 9 (26). pp. 10-25. ISSN 2313-7215

R

Rodríguez Gaitan, Alexa Nahomy and Calderón, Oscar Arnulfo (2021) Promulgar historias compactas comprensibles para mejorar el habla y habilidades lectoras en alumnos de 8 ° grado del Instituto Guillermo Cano Balladares, durante el segundo semestre de 2020. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Rugama Carcamo, Leslie Patricia and Corrales Flores, Francisco Javier and Altamirano Meléndez, Marvin Enrique (2023) Uso de la tercera unidad del libro Storyfun for Starters para mejorar los niveles de vocabulario a través de la comprensión lectora. Artículo de Discusión. UNAN-Managua, FAREM-Estelí, Nicaragua, Estelí, Nicaragua.

S

Suárez Rugama, Ena Anielka and Rosales Moreno, Johana Katherine and Galeano Irías, Keyla Nasareli (2020) Maximizar la producción oral en las clases de inglés como lengua extranjera a través de estrategias de aprendizaje cooperativo con ayuda de tecnología en estudiantes de 7 ° grado del Instituto Nacional Francisco Luis Espinoza en el turno de mañana en el segundo semestre de 2019. Artículo de Discusión. FAREM-Estelí, Estelí, Nicaragua.

Suárez Rugama, Ena Anielka and Rosales Moreno, Johana Katherine and Galeano Irías, Keyla Nasareli (2020) Maximizar la producción oral en las clases de inglés como lengua extranjera a través del aprendizaje cooperativo Estrategias asistidas con tecnología en estudiantes de 7 ° grado en Francisco Luis Instituto Nacional Espinoza en el turno de mañana en el segundo semestre de 2019. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

V

Videa López, Mileydin María and Roque Cárdenas, Wistor Adrián and Martínez Sevilla, Hellen Marisela (2022) Influence of digital educational games in the development of the speaking skills in eighth grade students a platform project. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Vindell Rivera, Alba Marina and Salazar Flores, Isayana Mariela (2021) Usar el aprendizaje cooperativo para crear videos auténticos para el desarrollo del habilidad de hablar de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Otra thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

Z

Zelaya Ortez, Sul Isbania (2022) Fostering online interaction to improve English Speaking skills in EFL classes. Licenciatura thesis, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua.

This list was generated on Thu Jun 27 23:41:10 2024 CST.